dinsdag 13 september 2016

tekenen in Real Time

Deze week is het alweer de laatste week van de cursus van Sketchbookskool. Eén van de opdrachten is: tekenen in 'Real Time'. Met andere woorden: op een locatie tekenen waar iets gebeurt! Afgelopen zondag heb ik getekend, maar pas vandaag heb ik tijd om mijn werk te uploaden. Ik krijg veel vragen over hoe dat nou werkt zo'n online cursus.
Het begint natuurlijk met aanmelden (betalen) en daarna krijg je een inlog toegemaild voor een afgeschermd deel van een website. Wekelijks worden er nieuwe lessen beschikbaar gesteld. Dan krijg je uitleg over de werkwijze van de kunstenaar die de les geeft. Je ziet in video's eigen werk en je krijgt opdrachten. Soms worden er vragen gesteld waar je op kunt reageren en waarbij je op antwoorden van anderen kunt reageren. Dat is leuk! Er wordt veel gereageerd en meestal zo positief dat je vanzelf mee gaat doen. Soms worden er tips gegeven, of zie je bij anderen oplossingen waar je zelf ook wat aan hebt.... ik vind het ongelofelijk stimulerend!

Dit is wat ik deze week heb ingezonden:


I went this weekend to Groningen, to celebrate the holiday is over now for all of us. Some of us had to buy new clothes so I used that time for drawing. First I saw the famous street musician Moti, who stopped after two songs, so I had to finish my drawing while he was selling Cd’s. Unfortunately I could not draw more audience. They were gone.

After Moti and his violist friend signed my drawing I went for a beer with my son who was watching a soccer game on television in front of a pub. The three men on the left didn’t fit into the page… but it was fun drawing, drinking and talking together. A new experience.


We walked over to the Vismarkt, where a flea market just closed. I quickly drew the van, remembering Lapin, without his lesson I never would have tried this! But the van took off as we did. For supper!



Spontaneously my daughter and her friend started to help me coloring the scene; a bit of collaboration, but I will do that better another time. (collaboration is een ander opdracht; die moet ik nog doen...) It was so much fun drawing so much, so quick and so out in the open! I got a few nice comments on the street and also the material: conté (I used it a long time ago, but never in my sketchbook) with waterbrush and fountain pen; all new experiences….. how much can you stretch?!
 




Volgens mijn familie was ik helemaal hieper de pieper en zo voelde het ook wel: ik kreeg een enorme adrenaline kick van dat snelle geschets. Maar wel supergaaf om te doen! En het smaakte naar meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen