zaterdag 31 oktober 2015

Marokko

In de herfstvakantie mocht ik mee naar Marokko. Een studiereis georganiseerd door Aslan Muziekcentrum, het Amsterdams Andalusisch Orkest en MoccaAcademie. Wat een eer en wat was het een geweldige ervaring! Lesgeven op basisscholen, conservatoria bezoeken en het cultuurhuis 'Dar Amsterdam', een pareltje in Larache. Het was niet alleen een muzikale verrijking; het was veel meer dan dat! Wat een gastvrijheid, bijzondere mensen, lieve kinderen, mooi land en lekker eten...

Ik heb geprobeerd mijn indrukken te vangen in tekeningen, die hieronder te zien zijn. De eerste is van 22 september, de dag dat Levent Aslan me belde met de vraag of ik mee wilde... Jahaaaa!
Levent... je weet het; dankje dankje dankje!
















4 opmerkingen:

  1. wat een mooi verslag! Thanks for sharing.

    2 november 2015 08:50

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig verslag, je herinneringen mooi neergetekend. Teken je ter plekke of maak je een foto waarvan je dan later tekent? Ik vind de gedetailleerde tekeningen heel mooi, maar ook je gezicht over het stadje. En 'dona nobis pacem', dat kunnen we allemaal wel gebruiken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het meest heb ik nagetekend van foto's die ik al wel heel bewust nam 'om te tekenen'. Het stadsgezicht en vliegtuigraam heb ik ter plekke getekend, maar verder zat het programma zo vol dat het niet mogelijk was. En ik wilde het graag chronologisch houden.

      Verwijderen
  3. Ah, zo doe ik het soms ook. Alhoewel het me heerllijk lijkt om ergens uitgebreid te gaan zitten en er eens goed de tijd voor te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen